Podcast als verlengstuk van je boek
Deze podcast luistertip gaat over de podcast: 'De heks van Anjum'.
Podcast als verlengstuk van je boek
Het is een mooi voorbeeld van hoe een podcast een krachtige toevoeging kan zijn op je communicatiemix. De podcast 'Heks van Anjum' van Margriet Brandsma is een vervolg op haar boek met dezelfde titel. Het boek riep zoveel reacties op dat er een vervolg kwam in de vorm van een podcast.
De zaak in het kort: in de tuin van pension 'Het Station' wordt op kerstavond 1997 na een tip het lichaam van een vermoorde man gevonden. Twee dagen later graaft de politie op het terrein van het pension een tweede lijk op, deze man is een half jaar eerder met geweld om het leven gebracht. Pensionhoudster Marjan van der E. wordt voor de moorden veroordeeld maar heeft altijd ontkend. De ongewone moordzaak leidt tot veel ophef en publiciteit.
Als de reacties op je boek verder onderzoek verdienen
In de podcast ' De heks van Anjum' spreekt Margriet Brandsma met mensen die reageerden op haar boek. Dat leidt tot weer nieuwe bevindingen over de moordzaak, tot (nog meer) verbazing over de manier waarop politie en justitie te werk zijn gegaan. In de podcast leren we Marjan van der E. beter kennen, horen we belastende verklaringen over een van de mannen die de hennepkwekerij in haar schuur exploiteerde en vertelt de advocaat van de pensionhoudster over de mogelijkheden deze zaak heropend te krijgen.
Ben jij communicatiemanager?
Dan raad ik je aan te luisteren met je oor gericht op: hoe een podcast als deze de bestaande communicatiemix enorm kan versterken. Het perfecte medium om jouw organisatie/ merk en je publiek/ luisteraar/ doelgroep (het is maar hoe je het bekijkt) dichterbij elkaar te brengen.